tisdag 29 mars 2011

Vaniljmuffins med chokladchips

Moshi moshi!

Jag har precis bakat vaniljmuffins med chokladchips. Jag tog lite bilder på dom som jag kommer visa upp i detta inlägget. Visst ser dom goda ut.













Vaniljmuffins med chokladchips:

Blir ca. 12st.

Ingredienser:
5dl mjöl
1tsk bakpulver
50 g smör
1dl strösocker
150g chocolate chips
2ägg, lätt vispade
2 1/4 dl mjölk
1tsk vaniljessens

Så här gör du:
1. Förvärm ugnen till 200 grader. Smöra eller placera pappersformar i en muffinsplåt med 12 fördjupningar.
2. Blanda samman mjöl och bakpulver i en stor skål. Arbeta in smöret med fingrarna tills du får en smulig konsistens. Rör ner socker och chocklad.
3.Blanda i en annan skål samman ägg, mjölk och vaniljessens, häll sedan hela blandningen över de torra ingredienserna. Rör om lätt tills allt precis blandats.
4. Fördela smeten jämnt i den förberedda plåten. Grädda i 18-20 min. eller tills muffinsen rest sig, blivit gyllenbruna och fasta. Låt svalna i 10 min, stjälp sedan upp på galler. Servera varma eller kalla.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmmmmm..........................ser gott ut
    Malin:)

    SvaraRadera
  2. coolt ser väldigt gott ut=)/milli

    SvaraRadera