torsdag 3 mars 2011

Rolig dag i skolan

Hejhej!

Har precis flätat mitt hår till träningen idag så jag har det gjort. Vi hade jätteroligt i skolan idag. Först så hade vi matte och det var lite konstig för jag satt och räknade ett tal och så fick jag fram det till 60 000 så jag kollade i fasit om det var rätt men det var det inte för det rätta svaret skulle vara 540 000 och det fick ju inte jag det till. Så jag frågade Emelie om hon kunde hjälpa mig men  hon fattade inte heller så då frågade jag Andreas istället men han fick inte heller det till 540 000, så jag fick hoppa över det talet och han fick sätta sig och försöka räkna ut det. Men sen när han kom tillbaka till mig så hade han räknat ut det på nåt konstig sätt som han trodde var rätt men jag fattade inte ett skit så jag fick hoppa över det talet helt och hållet. Sen på lunch rasten så gick jag och Malin till bandy planen och kollade och där var två tjejer som jag tror går i förskolan och en annan ung tjej som är ute på vår skolgård och har typ rörelse och sånt som sprang och gjorde massor med saker för att hålla värmen så jag och Malin frågade om vi fick va med och det fick vi. Sen när hon den tjejen som är ute på vår skolagård gick så fortsatte jag att säga till dom där små tjejerna vad dom skulle göra för att hålla värmen. Till sist sa jag på skoj - 10 rusher fram och tillbaka. Och så klart så gjorde dom det. När dom små roliga tjejerna gick så frågade jag några förskoleklassare om jag fick vara med dom och spela fottboll och det fick jag så klart så jag var med tjejerna för dom körde tjejerna mot killarna. Det var jätteroligt för jag och Malin som också var med till sist när jag hade tjatat på henne vi bara typ om dom små gjorde mål - Whoo, Snyggt skott(också deras namn) eller om dom räddade - Snygg räddning, fortsätt så såna vill vi se mer av. Ja ialla fall var vi väldigt knäppa jag och Malin men jag brukar va det så det är inget konstigt. Ja nu ska jag ialla fall snart göra mig klar inför träningen ikväll.

1 kommentar:

  1. Tur du har din mamma som kan hjälpa dig....Kram kram

    SvaraRadera